Werkgeluk

Het is de week van het werkgeluk las ik ergens. Normaal gesproken zou deze term mij niet zo triggeren. Maar dit keer wel.

Want om zomaar “gezellig” – de week van – op socials te lanceren in deze tijd van Corona vind ik best pittig.

Ik besef dat het niet eerlijk van mij is om juist nu over deze – week van – na te denken.

Want, waar gaan mijn gedachten naar toe.

Het Coronavirus heeft al keihard toegeslagen op vele vlakken. Zo ook de arbeidsmarkt. Veel ontslagen, minder opdrachten voor ZZP-ers, flexwerkers die aangezegd zijn… onzekere tijden voor veel mensen. Het lijkt of de 2e golf opkomt. Wat dit gaat brengen is alleen te raden.

– De week van het werkgeluk – ik vind het moeilijk dit jaar.

Wat het nu voor mij persoonlijk betekent laat ik even voorbij gaan. Mijn gedachten gaan uit naar al die mensen die tot voor kort werkgeluk ervaarden in hun droombaan maar nu noodgedwongen thuis zijn. Naar alle mensen in de zorg of andere vitale beroepen die hun werk vol passie, liefde en overgave doen. Maar zullen zij werkgeluk ervaren als bijvoorveeld de ziekenhuizen weer vol zullen stromen of het verdriet ervaren van bewoners in verzorgingshuizen…

Waarom ik het niet eerlijk vind van mijzelf komt omdat ook pre-Corona mensen zonder baan of opdracht zaten en ik daar toen met betrekking tot de term werkgeluk niet over nadacht.

Ik vind het moeilijk dit jaar…

#ogenblikjes #blog #blogs #corona #coronavirus #werkgeluk #recruitment #recruiter #zorg

Plaats een reactie